En ny start

Idag var det tre månader och tre veckor sedan jag skrev i denna bloggen. Skaffade en ny också men det kändes inte heller rätt så jag tror jag håller mig till denna i alla fall för ett tag. Det är ju i denna bloggen min historia finns. Den har ändå funnits med mig nu i några år och även om jag inte alltid har skrivit så mycket eller ibland ens skrivit om mitt sanna liv så speglar den ändå mig.

Vet inte ens om någon fortfarande kollar om denna bloggen lever, om jag lever i bloggvärlden. Kanske möjligtvis Sara? Men det är rätt skönt, för jag vill inte att så många ska läsa. Idiotiskt faktiskt, varför då skriva på internet? Kanske skulle sätta lösenord på den i alla fall, men ja hur gör man nu det då?

Livet rullar på i högvarv. Det händer saker hela tiden men jag vet inte riktigt om jag hänger med. Undra om jag fattar trögare än omvärlden eller om jag helt enkelt bara tänker för mycket. Undra om jag är mer frånvarande än vad andra är. Undra om världen ser annorlunda ut genom någon annans ögon?  Ja det lär jag väl aldrig få svar på.  Fast å andra sidan så är det väl ingens värld som är den andres lik.

Min mp3 dog, musiken som jag har i mina öron (trots att jag är själv hemma) dog och plötsligt hör jag omvärlden igen, jag hör hur någon snickrar där ute, hör hur fåglarna kvittrar och så plötsligt vibrerar min telefon sådär obehagligt starkt som min telefon gör, jag fick ett sms. Jag vaknar upp ur min bubbla. Någon vill kontakta mig, någon tänker på just mig. När jag stter här alldeles ovetande så har någon tänkt på mig, en stark tanke måste det har varit, en tanke som blivit handling.

Gud, varför skapade du mig till att ha så här mycket tankar, så mycket känslor? Uppfattar jag mer än andra eller har jag bara dålig perceptionsförmåga?

Nu ska jag öppna altandörren för det är när jag får andas frisk luft som jag känner mig levande ige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback