Jag välkomnar hösten

Jag har kommit på mig själv med att älska hösten. Jag tycker det är härligt att efter en varm sommar äntligen kunna slippa klibbet och att ha lite svalt inomhus igen. Älskar att kunna lägga i det tjocka täcket i påslakanet, ha lite mörkare på kvällarna så att jag kan fylla mitt lilla hem med värmeljus och att kunna krypa ner under en filt och se en bra film utan att få dåligt samvete :)

Jag måste ha sett smått märklig ut när jag nyss var ute på en promenad. Jag hade faktiskt mösa på mig till en början då det blåser rätt så kyligt på åkrarna här i lilla Viby och jag redan har ont i halsen. Så här stövlade jag på i tjocka svarta joggingbyxor, svart fleece och svart mössa nedtryckt nästan över ögonen. Jag tyckte att promenaden blev lite kort så jag var tvungen att gå en bit på stora Åhusvägen(vilket inte Roger gillar) och just då började det ösregna så jag drog ner mössan och drog upp tröjan så jag knappt syntes, bilisterna glodde och jag traskade på, tur att ingen körde av vägen i ren häpnad över var de såg ;)

Dagen har varit mysig, jag och Zarah lekte på Barbacka medan Molly försökte hänga med i vårt tempo. Sedan blev det lunch och jag åt god soppa, rostad paprika och bacon hete den, riktigt smarrigt. Så skulle jag vara barnvakt några timmar och vi fick en härligt livlig eftermiddag. Roger är flytthjälp ikväll så jag har en mysig kväll för mig själv att se fram emot!

På fredag blir det fika för alla utom Anna ;)

Det finns så sjukt mycket bilder som jag knappt själv sett på denna datorn, måste ta och framkalla lite snart.

Molly får julklapp förra året. Gud så stor hon har blivit sen dess.

Mitt hjärta älskar Slush-ice eller hur det nu stavas. I alla fall är bilden tagen när vi var på Kålmården i somras.

Mina kompisar! Också på Kålmården.

Jag och Rogers syskon på världens häftigaste Abba-konsert I Hyde Park, London. 40 000 människor är definitivt den största folkmassan jag vistats i!

Nu blir det kvällsmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback